OBSERVEM ELS CUCS PETITS I NEGRES

 Avui a la rotllana de seguida han sortit respostes al dubtes que se'ns van generar ahir amb l'arribada de la caixa i dels 3 cucs:


Aleix: He portat fulles peer menjar els cucs. Necessiten fulles per menjar.

Marc: fulles de Morera, m'ho ha dit la meva mare

Molts: I la meva també m'ho ha dit.

Aleix, i d'on has tret aquestes fulles?

Aleix: D'un arbre molt amunt, molt amunt la meva mare les ha agafat.


L'Annabella va a buscar la caixa per veure com estan els nostres 3 cucs i...



La caixa està plena de cucs.

Annabela: Hay muchos

Mirem tots la caixa i els pregunto:

I d'on han sortit ara aquests cucs?

Ona: Per la finestra han entrat.

Núria: No, perquè quan jo he arribat la finestra i la porta estaven tancades.

Gerard: Potser han nascut ous i s'han trencat i han sortit de dins els cucs.

Núria: Però on són els ous?

Gerard: Potser són aquestes boletes que estan engaxades al cartró.

Però no són totes iguals oi?

Gerard: No unes són grogues i unes altres grises.

Ens disposem doncs a observar els cucs com són i per fer-ho com que són molt petits recordem que les lupes ens ajudaven a veure les coses més grans.

Ens posem per parelles i compartim una safata i comencem a observar els cucs.


COM SÓN PER FORA?

Ivet: Són  negres.

Ona: Tenen punxets, són punxetes que es mouen

Gerard: Són potes

Àlex: Són tous

Víctor: Són molt petits.

Ona: si els toquem ens mossegaran

Lucía: No  perquè són petits i tienen la boca petita


QUINS ANIMALS CONEIXEU QUE S'ASSEMBLIN ALS CUCS?

Marc: Les cuques

Ivet: Una serp molt petita

Aleix: Els ratolins

Ona: Els ratolins són massa grans.


COM CAMINEN?

Arnau: Així (fent moure el braç per la taula arrossegant-lo)

Àlex: això es arrossegar-se

Ona: Però tenen potes

Àlex: Doncs caminen

Núria: Quantes potes tenen?

Àlex: Són molt petits i no les podem comptar. Quan creixin les podrem comptar.


Agafem les fulles de MORERA que ens ha portat l'Aleix i les olorem. 

Marc: Fan olor de terra i de vent.

Els donem una mica de fulla a cada cuc, però sembla que no tenen gaires ganes de menjar.

Ivet: El meu puja i baixa de la fulla però no menja.

Què li veieu la boca?

Lucía: Es muy pequeña

Marc: Jo tinc un cuc que no és negre, es gris. Cada dia es fa més gran.

Alba: Jo també tinc un cuc gris.

Entre tots els observem i veiem que són diferents. 


QUÈ PASSARIA SI ESTIGUESSIN ELS CUCS AL CARRER?

Ona: Que es moririen perquè els trepitjaria un cotxe.

Àlex: O nosaltres amb els peus


L'Aleix acaba de posar totes les fulles que ha portat a la caixa dels cucs. 


Quan estem esmorzant la Ivet ens ensenya que està menjant pinya i que té coses negres com els nostres cucs de seda.






Comentaris