COM PODEM CANVIAR L'AIGUA?

Dilluns després d'esmorzar vam fer una altra rotllana. La Núria ens diu una pregunta:

COM PODEM CANVIAR L'AIGUA?

Gerard: Si la posem en un balcó l’aigua sa refreda. 

Ivet: Li podem posar un peix dintre de l’aigua

Aleix: Li posem líquid.

Que vol dir líquid?

Ivet: Un líquid fa així (xxxxx fent un soroll i movent les mans) 

 

 A CASA POSEU AIGUA A LA CUINA, A LES OLLES, PER QUÈ?

Júlia: Perquè han de fer una cosa.

Ona: Perquè hem der fer el dinar.

 Bruno: Les mares estan preparant el dinar ara.

Ivet: Perquè s’ha de bullir.

Què vol dir bullir?

Ivet : fer el dinar. 

 

COM ÉS L'AIGUA?

Ona: Freda

Marc: Calenta. 

Quan és calenta?

Marc: quan va

Bruno; Calenta no surt

Ivet: Quan crema una mica

Però com ho fem perquè surti calenta?

Àlex: Ho girem

Què girem?

Alex: El mànec cap a l’altre costat

Què feu vosaltres amb aigua?

Marc: La llencem

Ivet: Quan em trec la roba em mullo una mica perquè tinc calor. 

Què feu quan us treieu la roba?

Bruno: dutxa

Ona: fer banyito

Mariona: Fer xipi

Alex: Ens treiem la roba

I després que feu?

Ona: entrar a l’aigua de la dutxa

Per on surt l’aigua de la dutxa?

Alexi: Pels forats.

Avui estar núvol? Què pot passar?

Ivet: Pot ploure

Ona: Cau aigua

D’on?

Ona: Del cel

Alex: Del núvols

I què feu quan plou?

Ona: Fem xip xap amb les botos d’aigua.

TOTES LES AIGÜES SÓN IGUALS?

 Totes les aigües són iguals? 


Alex: No, unes són fredes i calentes.

Alex:L’aigua de la platja és salda

Es pot veure?

Ona: No perquè es dolenta

Mariona: No es dolenta, es lletja

Ona: a la piscina també hi ha aigua

Ivet: No es pot veure l'aigua de la piscina.


Bruno: Es bruta.

Luna: A la meva piscina si que es beu. 

Eric: Jo també tengo piscina. 

Què hem de fer per distingir-les? Com sabem que es bona o dolenta?

Marc: Un dia la vaig provar amb la boca i era dolenta. 

Alex: L’aigua del mar em va entrar a la boca i era dolenta. 


Tanquem la conversa tot fent un recull d'imatges del que han anat dient i ho pengem al mural del SUMMEM. 

Comentaris